Äritarkvara turu konsolideerumise taga on kaks suuremat põhjust:
- Klientide kasvavad nõudmised äritarkvara võimalustele
Ettevõte, olles valinud äritarkvara paketi soovib loomulikult kasutada juba valitud platvormi võimalikult paljude funktsioonide täitmiseks, et saada maksimaalne kasu juba tehtud investeeringust. Nii ongi äritarkvara tootjad kasvatanud nende tarkvara poolt pakutavate võimaluste hulka pidevalt - lisades oma toodetele üha enam ja enam võimalusi. Piisavalt suured äritarkvara tootjad suudavad täna veel käia kaasas klientide üha lisanduvate nõudmistega, väiksemad tootjad enam mitte. - Äritarkvara firmade omanike ootus kasvule
Milline omanik unistus ei ole kasumlik kasv?! Nii ka äritarkvara tööstuses. Uute tarkvara versioonide väljatoomine on pikk ja vaevarikas protsess, ning hüppelist turuosa kasvu läbi tarkvara uute võimaluste turule toomise saavutada ei ole võimalik. Ainus võimalus on konkureerivate äritarkvara firmade ära ostmine või liitumine selleks, et kasvada.
Äritarkvara turu konsolideerimisest tunduvalt muret tekitavam on aga fakt, et aasta aastalt kasvab arvutisüsteemide keerukus ja integreeritus teiste süsteemidega. Erinevate ärirakenduste arv ettevõtetes kasvab kohtutava kiirusega ja nende infosüsteemide sidumine on enamus suurettevõtteid viinud seisu, kus erinevate infosüsteemide omavaheline seotus on muutnud kogu IT süsteemi kohmakaks ja paindumatuks. Suured äritarkvara tootjad pakuvad lahendusena loomulikult oma tooteid, et vähendada erinevate IT süsteemide arvu ja keerukust. Ühest küljest on sellistel pakkumistel ka oma tõetera sees – ideaalsel juhul on tõesti võimalik kümned erinevad IT süsteemid võimalik asendada ühe nö. „supersüsteemiga”, samas aga on kogu ettevõtte tegevus siis ühe äritarkvara tootja kätes.
Suur ja keerukas süsteem, olgu see „suur supersüsteem” või erinevate infosüsteemide pundar, on teatavasti aeglane ja jäik. Selleks aga, et konkurentsis püsida peab ettevõte olema kiire ja paindlik. Ühelt poolt äritarkvara turu konsolideerumine ja teisalt arvutisüsteemide keerukuse kasv ongi viinud ettevõtete juhid seisu, kus nad on sunnitud otsima uusi lahendusi, et mitte pidurdada ettevõtte arengut IT süsteemide paindumatuse pärast.
Imerohtu ei ole täna olemas, ega saa ilmselt ka kunagi olema. Eeltoodud probleemidele aitavad tänases päevas kergendust tuua järgmised lahendused: - Äriprotsesside outsourcing (BPO – business processs outsourcing)
Antud juhul antakse vastutus mingi ettevõtte äriprotsessi toimimise eest (k.a. seda protsessi toetava IT süsteemi eest) välisele teenusepakkujale. - Ettevõtte IT arhitektuuri ülesehitamine/arendamine nö. tarkvara-teenuste baasil.
Tarkvara-teenused on viimasel ajal üha enam populaarsust koguv ideoloogia, mis võimaldab senisest tunduvalt paindlikumalt kasutada ettevõtte infosüsteemide ülesehituse juures juba töötavaid infosüsteemi funktsioone teenustena. Sisuliselt tähendab see seda, et ettevõte ei pea oma IT süsteemides realiseerima kõiki keerukaid algoritme ja funktsioone, vaid saab kasutada juba olemasolevaid teenuseid liites ja kombineerides neid oma infosüsteemidega. - Äriprotsessi muutmine infosüsteemi muutmise asemel
Kunagi ei tasu ära unustada ka vana head meetodit, mis tihtipeale aitab märkimisväärselt kaasa IT süsteemide lihtsustamisele ja IT ärirakenduste juurutamise kiirusele. Nimelt oodatakse ärirakendustelt täielikku kohandumisvõimet ettevõtte äriprotsesside ja nende viimase kui detailiga. Äritarkvara tootjad ei ole aga arendanud tarkvara tühjalt kohalt vaid lähtudes sadade-tuhandete klientide nõudmistest – seetõttu on vahest kasulik kaaluda ärirakenduses oleva loogika kasutuselevõttu selle asemel, et tellida suuri erilahendusi vastavalt ettevõtte tänasele töökorraldusele. Paljudel juhtudel on ettevõtte jaoks odavam äriprotsesside muutmine IT süsteemide muutmise asemel.
No comments:
Post a Comment