Tuesday, September 01, 2009

Õppeaasta e-avaaktus

Armas MicroLinki ülikooli tudeng!
(1. septembri tervitus MicroLinki töötajatele)


Tere tulemast uude õppeaastasse! Innovatiivsele ülikoolile kohaselt peame me avaaktuse loomulikult digitaalselt nagu ka eelmistel aastatel.

Suur tänu, et Sa oled valinud MicroLinki ülikooli, et ennast arendada, täiendada ning uusi oskusi õppida. Ma olen kindel, et uus õppeaasta saab olema veelgi põnevam kui eelmine, ning ma kinnitan, et ka sellel õppeaastal on meie programmis õppeained, mida ei õpetata üheski teises Eesti ülikoolis ning praktilisel kogemuse saamine on esikohal.

Nagu ka eelmisel õppeaastal jätkame ka sellel aastal õppimist individuualprogrammi alusel, mis tähendab seda, et kõik MicroLinki tudengid saavad individuaalse õppekava järgmiseks aastaks. Kui Sinu mentor (juht) ei ole Sinuga veel jõudnud arenguvestlust pidada, siis lepi see palun kiirest kokku ja pange koos paika Sinu arengusoovid järgmiseks aastaks.

Uue õppeaasta alguses tahan ma Sulle tuletada meelde aga ühte olulist asja õppimise kohta.

Millal Sa midagi uut õppisid? Ma usun, et Sa õppisid näiteks hommiku jooksul kas tööle sõites raadiot kuulates või hommikusi ajalehti sirvides mõne huvitava fakti. See on alateadlik õppimine - tükk-tüki haaval iga päev natukene.

Samas jätame me mugavusest paljud olulised "õppetükid" iga päev õppimata! Need on situatsioonid meie elus, kus me käitume iga päev sama moodi nagu eile, kuigi teame ise väga hästi, et muutes ennast, ehk õppides asju teisiti tegema, oleksime palju rahulolevamad oma töö ja igapäevaeluga.

Iga päev Sul on võimalusi midagi olulist õppida - palun märka neid võimalusi! Õppimine on Sinu jaoks enda käitumise või suhtumise teadlik muutmine. Kuigi selline õppimise viis on pikaajaline ja raske annab ta märgatavaid tulemusi Sinu jaoks.

Õppevormi võid Sa vabalt valida. Õppida saad õpetaja/kaaslase/kollegi juhendamisel ja suunamisel. Õppida võid jälgides teiste inimeste ja ettevõtete õnnestumistest ja ebaõnnestumistest. Õppida saad katsetades ja proovides. Õppida võid raamatute ja interneti abil.

MicroLinki ülikool erineb teistest ülikoolidest veel selle poolest, et kõik tudengid on ühtlasi ka õpetajad. Jah, ka Sina õpetad oma kaaslasi läbi oma eeskuju ja kogemuste jagamise. Nagu Jaapani vanasõna ütleb: "Õpetamine on õppimine". Ma tunnistan, et mul ei ole olnud paremaid õpetajaid, kui MicroLinki tudengid viimase 3 aasta jooksul s.t. ma olen väga palju õppinud just tänu teile.


Täna, 1. septembril lähevad esimesse klassi ka 3 MicroLinki tudengi lapsed - Anneli Pajuse poeg Karl-Oskar, Paul Urbeli poeg Pent ja Teet Mölderi poeg Märt-Jürgen. Juba mitmentat korda astuvad 1. septebril kooliuksest sisse tervelt 69 väikest ja suurt microlinlaste peredes kasvavat koolijütsi.

Ja nagu ka eelmistel aastatel, nii ei väsi ma ka sellel aastal Sulle meelde tuletamast, et kui Sa sõidad täna õhtul autoga (töölt) koju, siis võta palun ilusti ülekäigu raja ees hoog maha ja lase lapsed (ja mitte ainult lapsed :-) üle tee – ja seda mitte ainult täna, ka homme ja edaspidi. Ka see on õpetamine ja õppimine! Sina näitad eeskuju - mõni teine autojuht õpib Sinu käitumisest!


Ilusat uut õppeaastat Sulle ja Sinu perele

1 comment:

Anonymous said...

Jah, ilmselt nii see on