Wednesday, January 21, 2009

7 päeva Eesti ITK demokeskuse avamiseni

Nädal on lennanud kohutava kiirusega ja demokeskuse avamiseni on jäänud 7 päeva. Iseenesest ei märgi demokeskuse avamine projekti lõppu või eesmärgi saavutamist. Siis alles see õige töö algab.

Viimane nädal on mind pannud imestama kui oluline on osade ettevõtete jaoks nö. kaamerate ette pääseda. See meenutab kohati uudiste klippe, kus reporteri selja taga hüppavad koolilapsed ja üritavad meeleheitlikult lehvitada. Ärge saage valesti aru, ma ei halvusta ega hinda kedagi hukka! Kindlasti mitte! Kas selline ühekordne oma ettevõtte logo presenteerimine ja meediasõnumitest läbi vilksatamine annab ettevõttele midagi juurde?

Turundusteoorias on aastaid räägitud seda, et sõnum jõuab uudise tarbijani siis kui ta on seda vähemalt 3 korda kuulnud või kui tal tekib sellega personaalne seos. Selle teooria järgi jääb Eesti IKT demokeskuse avamine enamusele Eesti elanikest tähelepanuta. Kas me seisame siis probleemi ees? Ei, kindlasti mitte - demokeskus on üks ühisturunduse projekt, mille eesmärgiks on koolitada ja arendada Eesti IKT ettevõtteid oma tooteid ja teenuseid müüma.

Siit jõuangi selleni, et paljude ettevõtted loodavad ühekordsetelt meediasõnumitelt seda, et nende firma nimi jõuaks tarbijate mällu. Nii need asjad ei tööta. Tänases inforohkes maailmas küll mitte.

TEINE ÕPPETUND:


1. AINULT süsteemne ja järjepidev turunduskommunikatsioon loob eelduse, et Sinu ettevõtte sõnum jõuab kliendini. Üksikud vilksatused teleekraanil ja harvad pressitated kaovad infotulva.


Siinkohal on mul mõnele turunduse tudengile pakkuda välja uurimistöö teema: Eesti IT ettevõtete turunduskommunikatsioon´(turundussõnumid, sihtgrupid, turundussõnumite edastamise kanalid). Ja kindlasti vajavad Eesti IT ettevõtted nõu kuidas tulemuslikult oma ettevõtte sõnumeid klientideni viia.

No comments: