Wednesday, October 12, 2005

Missioon, visioon, strateegia, väärtused ...

Kes on mänginud bullshit bingot, see teab kindlasti, et selle mängu ruudustikus on kaunis olulisel kohal ka sellised sõnad nagu 'missioon', 'visioon', 'strateegia' jne.

Küsige oma sõprade ja tuttavate käest, kas nad teavad oma firma missiooni ja visiooni! Nad ütlevad teile "Möh?". Isegi kui ettevõtte missioon ja visioon on paljutähenduslikud, nende väljatöötamisse ja sõnastamisse on pandud palju aega ja raha, jäävad nad enamuste töötajate jaoks kõigest tühjadeks sõnadeks.

Inimestele jäävad kõige paremini meelde asjad, millega nad tahtlikult või tahtmatult loovad enda jaoks mingi seose. Teoorias kena, aga kuidas viia iga töötajani, et ettevõte tähtsustab näiteks meeskonnatööd? Üritage visualiseerida seda, mida te tahate edasi anda! No keda kuradit innustab plakat kirjaga "Meeskonnatöö on meie edu alus"? Ei kedagi!




Aga see pilt? Kui pildil on veel ettevõtte enda töötajad, siis on annab see edasi tunduvalt enam kui 1000 sõna või pikad loengud meeskonnatööst.

Asjaolu, et firmal on olemas selge missioon, visioon, strateegia, väärtused ei tee sellest firmast veel edukat ettevõtet. Kõik need eesmärgid ja väärtused tuleb viia iga töötajani ja seda tuleb teha IGA PÄEV.

No comments: